منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 412
بازدید کل : 114877
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 339
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 36

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 21
:: بازدید ماه : 412
:: بازدید سال : 1733
:: بازدید کلی : 114877
نویسنده : خانم نصوحی
پنج شنبه 3 مهر 1393

خواص انواع خرما - آکا

 

پرتال آکاایران

سایت تندرستی آکا بخش

مقالات سلامت

قسمت خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت- خواص انواع خرما

[categoriy],خواص سبزیجات,خواص خرما , فواید خرما


خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - خواص انواع خرما

کفرىمن پوست شکوفه خرماى نر هستم . فارسى من غنچه خرما است و اهالى شیراز به من ((نارونه )) گویند. من وقتى کهنه شوم ، رنگم سرخ مى شود و خواص خود را از دست مى دهم - من مقوى جسم و روح هستم و قلب و دماغ را جلا مى دهم و از دوستان

کبد

مى باشم . کوبیده ى من قابض اسهال است ، مالیدن آن به دندان باعث تقویت لثه مى شود و از پیوره و چرک و خون جلوگیرى مى کند، مقدار خوراک من ده گرم است که به صورت جوشانده و گرد مى توان از من استفاده کرد و چون نیم کیلو کوبیده مرا در یک لیتر آب بجوشانید تا نصف شود بعد هموزن آن شکر افزوده ، به قوام آورند معجونى بدست مى آید که جهت تقویت معده و ثقل سرد و مسمومیت غذایى نافع است و عرق من که مانند گلاب گرفته مى شود، با عطر خوبى که دارد قابض و مقوى شکم بوده و اسهال و پیچش معده را تسکین مى دهد و روغن من ، که پس از رسیدن با مواد وسط آن نیم کوب کرده با مساوى آن روغن زیتون مخلوط نموده ، سه چهار روز، روزى چند بار آنرا به هم زده و یکنواخت سازند داروى خوبى براى زخم معده و سر درد است و مالیدن آن مقوى مو بوده و از ریزش آن جلوگیرى مى کند.

 

من مغز شکوفه ى درخت خرما هستم که پس از شکفتن کفرى از آن خارج مى شوم . به شکل پشمک بوده و دانه هایى کوچکتر از گندم دارم . به این دانه ها در فارسى غوره خرما و به گرد آن کش و عده اى پنیر خرما گویند و عربى آن ((دقیق النخل )) است . من مقوى معده و جمع کننده ى آن هستم . حرارت و التهاب خون را تسکین مى دهم و از فشار آن مى کاهم و خوردن من به قدر سه گرم و نیم تشنگى را برطرف مى سازد و براى جلوگیرى از خونریزى مخصوصا خونریزى ریوى نافع است . من دیر هضم مى باشم ، و زیاده روى در خوردن من باعث قولنج و ایجاد سنگ کلیه است . گرد سفید من که به آن کش یا پنیر گویند، محرک شهوت مردان و زنان است . در خوزستان گلاب مرا جهت تقویت غرایز جسمانى مى نوشند.

بلخمن میوه سبز نرسیده ى خرما هستم . رنگ من سبز و مزه ام گس است . من به شرطى شیرین مى شوم و پا به مراحل بعدى مى گذارم که مرا تلقیح کرده باشند. یعنى از دانه هاى شکوفه ى نر گرفته و در وسط شکوفه ى ماده گذاشته باشند و الا نرک بوده و قبل از رسیدن گندیده و از بین میروم . شما مى توانید با این نرک ها ترشى و مربا بسازید و از منافع آن و طعم لذیذى که پیدا مى کند استفاده کنید. من داراى عطر مخصوص و ویتامین هاى ((ث )) و ((اى )) هستم و مقدار زیادى تانن دارم . از دوستان

کبد

بوده ، از خونریزى لثه و معده جلوگیرى مى کنم . قى و اسهال را درمان مى نمایم و خونریزى رحم را قطع مى کنم . ضماد من ضد جراحات ، خوشبو کننده ى عرق بدن بوده و از عرق کردن زیاد جلوگیرى مى نماید. جویدن من مقوى لثه بوده و نوشیدن جوشانده ى من براى درمان جذام توصیه شده است . من براى ریه و سینه خوب نیستم و تولید خلط مى نمایم . من یکى از ترکیبات مواد خوشبوکننده هستم و چون مرا با آبغوره بجوشانند تا غلیظ شوم و آنرا در چشم سرمه نمایند، جهت معالجه تراخم و آبریزش چشم و سرخى پلک آن مفید مى باشم .

 

اخلال و بسردر مرحله سوم به ما ((اخلال )) و در مرحله چهارم ((بسر)) گویند و فارسى ما خرما خرک است . مقوى معده و بالا برنده ى حرارت بدن هستیم . از شکم روش و خونریزى آن جلوگیرى مى کنیم و براى بواسیر تجویز شده ایم .جویدن ما لثه را محکم مى کند و از امراض عفونى لثه و دندان جلوگیرى مى نماید. دیر هضم و مولد باد و خلط هستیم - مخصوصا اگر میوه درخت خرما در اثر فصل سرما در این مراحل مانده باشد. از شکم روش جلوگیرى کرده و تولید یبوست مى کند.

خرماى سنگ شکنمن مرحله پنجم میوه خرما هستم . فارسى من ((خرماى سنگ شکن )) است . اهالى شیراز به من ((قسبک )) و اعراب به من ((قسب )) گویند. من خرماى خشک نرسیده هستم که هنوز کاملا نرم و شیرین نشده ام و رنگم زرد تیره است . مسکن عطش و قطع کننده اسهال بوده و قدرت غذایى زیادى ندارم و بقیه ى خواص خرما در من جمع است و کمى دیر هضم مى باشم .

خرماى رسیدهمرحله ششم میوه درخت خرما خرماى تازه است که اعراب به آن رطب گویند و چون در روى درخت یا در آفتاب خشک شوم ، به آن خرماى خشک و اعراب به آن ((تمر)) گویند، نسبت رطب به تمر نسبت

انگور

به کشمش است . ما کثیرالغذا و خونساز هستیم ، براى اشخاص ضعیف المزاج - لاغر - فالج و لقوه اى مفید مى باشم . سرشار از ویتامین هاى آ - ب و اى هستیم و کمى هم ویتامین ث داریم . ما داراى مواد فندق ، مواد سفیده اى ، و چند ترکیب دارویى هستیم که یکى از آنها شبیه کورتن است - کورتن ترشح غده فوق کلیه است ، یکى از داروهاى قیمتى است که اخیراکشف شده ، و درمان کلیه ى التهابات و امراض عفونى است و از ریزش مو جلوگیرى مى نماید. یکى از داروهاى خوش ظاهر و بد باطن است و براى مبتلایان به

مرض قند

خوب نیست ، ولى کورتنى که در من جمع است ، یک هورمون گیاهى مفید و طبیعى بوده هیچگونه ضررى ندارد، التهابات را تسکین مى دهم و از ریزش مو جلوگیرى مى کنم - براى امراض عفونى سود بخش ‍ بوده ، و به علت داشتن منیزیم ترمز سرطان مى باشم ، من اشخاص لاغر را چاق میکنم و درد کمر را تسکین مى دهم . قوه بینایى و شنوایى را تقویت مى کنم - درمان درد مفاصل و سیاتیک مى باشم . موافق سینه و ریه هستم . جوشانده من در شیر سینه را نرم مى کند. من مقوى غرایز جنسى هستم و شهوت را زیاد مى کنم ، مخصوصا اگر مرا در شیر خیس کرده و میل نمایند. در شهرهایى که درخت من میوه ثقل و امراض سوداوى است و ممکن است باعث گرفتگى

کبد

و طحال شده ، فشار خون را بالا برد و در دهان تولید جوش و درد دندان نماید و سبب پوسیدگى و کرم خوردن دندان شود، خوردن من با ماست و جویدن تلخون از عوارض خرما مى کاهد. من داراى فلزات معدنى مثل فسفر - کلسیم - آهن - ید و منیزیم هستم . کسانى که خرما زیاد مى خورند، سرطان نمى گیرند و فرزند پسر بیش از دختر دارند. جوشانده ى من براى زکام و گلو درد و امراض عفونى ریه مفید است . اهالى بلوچستان که خرما زیاد مى خورند هرگز امراض بزرگ نمى گیرند.

 

هسته ى خرمامن هسته ى خرما هستم ، جوشانده ى من جهت سنگ کلیه و مثانه مفید است . آرد من اسهال مزمن را درمان مى کند و از شکم روش جلوگیرى مى نماید، مخصوصا تنقیه حریره ى آن ، پاشیدن این آرد روى زخمهاى چرکى ، سبب خشک کردن آنها است . جوشانده ى آرد من بطور شستشو و زخمهاى چرکى را درمان مى کند و شستن چشم با آن از ریزش اشک و فشار چشم جلوگیرى مى نماید




:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ کتابخانه علی اکبر(ع) خوش آمدید. آدرس کتابخانه:مبارکه دیزیچه- محله وینچه مسئول کتابخانه:ایمان نصوحی شماره تماس:52457585
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه علی اکبر(ع) وینچه و آدرس avpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.